To celebrate the 10th anniversary of its $200-million-per-year U.S. e-commerce business and the launch of its e-commerce site in the UK, Ralph Lauren has staged a “four-dimensional” light installation on Wednesday night at its flagship locations in New York and London.
Ralph Lauren has architecturally mapped the foundation and contours of its stores on Madison Avenue and New Bond Street, respectively, and used light to make the buildings look as if they are being rotated, squeezed, disassembled block by block and so forth. From the spaces emerged 3D replicas of some of the brand’s most iconic images such as galloping polo players and four-story tall models walking invisible runways — and accessories, such as bags, belts and ties, from the current collection.
The so-called fourth dimension were a series of additional sensory effects, including sound (music), touch (breezes) and smell (wafts of the brand’s fragrance collection), timed in sequence with the show.
It was an impressive spectacle that delighted and engaged the audiences, and had snagged the media’s attention.
When asked why the company had chosen to stage an on-site event rather than a big digital media spend, and how the event would translate into sales, Senior Vice President of Advertising, Marketing and Corporate Communications David Lauren explained that the event was all about building mainstream awareness for the company.
“We want to make sure we are seen at the cutting-edge of technology and trends [by everyone],” he said. The company also plans to post video footage of the show on its website and mobile applications, hoping the event’s novelty factor will make it “go viral.” The show, lasted a total of 10 minutes and was open to the public.
[Para celebrar o décimo aniversário de $200 milhões por ano de e-commerce nos E.U.A e para lançamento do site de e-commerce no Reino Unido, a Ralph Lauren organizou uma instalação de luzes em “4 dimensões” na última quarta-feira a noite na sua Flagship em Nova Iorque e Londres.
Ralph Lauren Mapeou as fundações e o contorno arquitetônico das suas lojas na Madison Ave. e da New Bond Street, respectivamente e usou luzes para fazer com que os prédios parecessem que estavam rodando, se comprimindo, desmontado, bloco a bloco e assim por diante. Dos espaços surgiam réplicas 3D de algumas das imagens mais icônicas da marca como jogadores de Polo galopando, modelos de quatro andares andando em passarelas invisíveis e acessórios como bolsas, cintos e gravatas da coleção atual.
O chamado quarto dimensões foi feito através de uma série de efeitos sensoriais, incluindo som (música), toque (Brisas) e odor (com o cheiro da fragrância da marca sendo espalhado no ar de forma sutil), cronometrado em sequência com o show.
Foi um espetáculo impressionante encantando e envolvendo a audiência e que roubou a atenção da media. E muito caro pelo tamanho do evento e pelas dificuldades que o evento poderia trazer.
Quando se pergunta porque a companhia escolheu organizar um evento no local, ao invés de gaste em uma grande mídia digital e como o evento se traduz em vendas, o vice-presidente sênior de Propaganda, Marketing e Comunicação Corporativa, David Lauren explicou que o evento foi sobre tudo a conscientização mainstream para a empresa.
"Nós queremos ter certeza que seremos vistos como vanguardistas em tecnologia e tendências [por todos]", disse ele. A empresa também tem planos para postar um vídeo do show em seu site e aplicativos, esperando que o evento se torne um "marketing viral". O show, que durou no total 10 minutos e foi aberto ao público.]
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