Wednesday, October 13, 2010

Levi's launches a temporary space serving NYC's photography community [ Levi's lança um espaço provisório que serve a comunidade fotográfica de NY]

Levi's was just another big American brand rapidly losing market to other major denim brands. Today, the San Francisco based clothier makes your big return in the market with an unfolding multitier campaign fueling the upswing. Over various billboards, collaborations and promotions all under the banner "Ready to Work Go Forth" the artistry-led workshops like the first one in S.F. Printmaking and the current photography version in NYC impress not just how well-executed they are but by the sense that there's some real heart behind the project. The responsible for that is Joshua Katz, Levi's head of Collaborations, Partnerships and Creative Concepts, who explains what it's like working with the brand, the power of community, and what drives the different identities of each workshop.
San Francisco's event drew on the "precious objects" culture that makes printmaking thrive there, the ten-week-long NYC edition is more about the democratic nature of photography and how it's "interwoven into everything" in the city. As such, there's a little something for everyone in the massive space on formerly Deitch Gallery with digital and vintage Leica cameras, other vintage camera brands, digital technicians, photo assistants, a printing center and light box, as well as exhibitions and installations. Collaborators include photographer and curator Tim Barber, Yeah Yeah Yeahs guitarist Nick Zinner, master photographer Bruce Davidson, chef April Bloomfield, and photography publisher Hamburger Eyes. Launched on October 7th with an event featuring droves of guests, a photobooth, lots of drinks, and DJ duo Chances with Wolves, Katz explains, "the reason a lot of brands don't do this is because it's hard, it's tiring."
The payoff of course is "if you make that extra effort, people can believe in it." Or in other words, their success comes from embracing hard work and community as core values from the top down. "There are fundamental philosophies that don't change," says Katz. "The brands that stick around are people who recognize that they are part of a community." In addition to opening its doors to artists, community groups and non-profits, all proceeds from sales of Levi's goods (including the exclusive Trucker Jacket, pictured) and camera-related items will go to NYC-based charitable organizations Harvey Milk High School, Lower Manhattan Cultural Council and Edible Schoolyard New York.
For more inforation about the Workshop, go to LEVI’S PHOTO WORKSHOP.
[A Levis era apenas mais uma marca americana que estava perdendo espaço para outras grandes concorrentes no mercado de Jeans. Hoje, a marca de roupas faz o seu grande retorno com uma campanha inovadora. Sobre vários billboards, colaborações, e ações sobre o banner “Ready to Work Go For” os workshops liderados por artistas como o primeiro de impressões gráficas em S.F e o atual de fotografia em NY impressiona não apenas o quanto bem executados foram mas sim com a sensação que tem algo feito de coração atrás do projeto. O responsável por isso é Joshua Katz chefe das colaborações, parcerias e conceitos criativos da Levis que explica como é trabalhar com a marca, o poder que a comunidade tem e o que guia a diferença de identidade em cada workshop.
O evento de S.F contou com a cultura de "objetos preciosos" que fez a impressão gráfica prosperar por lá, já a edição de 10 semanas de duração em NY é mais sobre a natureza democrática da fotografia e como se entrelaça em tudo na cidade. Como tal, tem um pouco de tudo para todo mundo no grande espaço da antiga Deitch Gallery com cameras tanto digitais como vintage Leica, outras marcas de cameras vintage, técnicos digitais, assitentes de fotografia, centro de impressão e caixa de luz, e também com exibições, e instalações. Entre os colaboradores estãoo fotógrafo e o curador Tim Baber, o gutarrista do Yeah Yeah Yeahs Nick Zinner, o renomado fotógrafo Bruce Davidson, a Chef April Bloomfield e a editora de fotografia Hamburger Eyes. Lançado no dia 7 de Outubro com um evento contanto com a presença de muitos convidados, uma cabine fotográfica, muitos drinks e um Duo dos DJS Chances with Wolves, Katz explica, “a razão para muitas marcas não fazerem isto é porque é difícil e cansativo”.
O pagamento é claro “Se você se esforça um pouco mais, as pessoas acreditam” ou em outras palavras, o sucesso deles vem em abranger o trabalho duro e comunidade como valores de cima para baixo. Existem filosofias fundamentais que não muda” diz Katz. As marcas que ficam aos redores são pessoas que reconhecem que elas são parte de uma comunidade”. Além de abrir as portas para artistas, grupos da comunidade e sem fins lucrativos, todos os rendimentos provenientes de produtos Levi’s (incluindo a exclusiva Trucker Jacket) e ítens relacionados, serão enviados para a Organização de caridade Harvey Milk High School em NY, O conselho cultural de Lower Manhattan e para a Edible Schoolyard New York. Para mais informações vá para LEVI’S PHOTO WORKSHOP]