Wednesday, October 13, 2010

Hedi Slimane – I Love USA Short Film [ Hedi Slimane – Eu amo USA curta]

Fashion designer turned photographer Hedi Slimane was commissioned by TheCorner.com to produce a short film. A teaser of the film has released now and it is entitled “I Love USA”.
I LOVE USA is Slimane’s idealistic vision of the United States through the prism of the idyllic Californian lifestyle. The premise is simple: Sidney and Wolf are two teenagers who meet for the first time in Venice beach. The teens in the film were both scouted by Slimane at the Coachella rock festival, in 2009 and 2010, respectively; they meet for the first time on the set. The title comes from the nickname Slimane gave to Sidney ›USA‹, who has appeared in many of his diary’s photographs, after he decided that she was the iconic embodiment of the California girl and the aesthetic representation of all-American beauty.
This exclusive video is an improvisation exercise that highlights the naїvety, the innocence of Sidney and Wolf, and features themes that have made the designer famous throughout the world: the representation of a generation, the delicate beauty of Sidney, and the very slim silhouette of Wolf project the intimate emotional atmosphere of a couple of teenagers in California. Sidney improvises a chaotic cheerleader, far from the sweet imagery of cheerleading in American culture, and Wolf is a teen indie transposed in an indie representation of Peter and the Wolf. He accompanies Sidney on his out of tune cello, in a wolf mask. Behind, a fleet-worn American flag belonging to Slimane is visible, a recurring image seen in several of his artistic works.
[Estilista que se tornou fotógrafo, Hedi Slimane (ex-Dior masculino) foi comissionado pelo thecorner.com para produzir um curta-metragem intitulado "Eu amo EUA".]
EU AMO EUA é uma visão idealista de Slimane sobre os Estados Unidos através do prisma do estilo de vida ideal na Califórnia. A premissa é simples: Sidney e Wolf são dois adolescentes que se encontram pela primeira vez em Venice Beach. Os adolescentes do filme foram ambos sondados por Slimane no Festival de rock de Coachella, em 2009 e 2010, e se encontram pela primeira vez no set. O título vem do apelido que Slimane deu a Sidney, “USA”, que já foi fotografada para vários de seus diários, personificando a imagem icônica da garota da Califórnia e da representação da estética e da beleza americana. Este vídeo exclusivo é um exercício de improvisação que destaca a “naїvety” ou a imaturidade e a inocência de Sidney e Wolf. Temas que tornaram o designer famoso: A representação de uma geração, a beleza delicada de Sidney, e a silueta bem fina de Wolf, projeta a íntima atmosfera emocional do casal de adolescentes na California. Sidney representa uma caótica chefe de torcida, distante da imagem doce de uma chefe de torcida na cultura americana e Wolf é um jovem “Indie” transposto por uma representação indie de Peter e o Lobo. Ele acompanha Sidney com o seu violoncelo fora de ritmo com uma máscara de Lobo. Atrás, uma bandeira desgastada da frota Americana, pertencente a Slimane, é visível, uma imagem recorrente vista em vários de seus trabalhos artísticos.]

No comments: