Sunday, October 23, 2011
Tom Ford at Vuitton’s? | Tom ford na Vuitton?
The latest rumors about the appointments’ waltz include Gucci and YSL’s former creative director.
It’s only rumors, like the ones started in February – when John Galliano was fired from Dior- so far, and they are probably not meant to stop, as no one has replaced the British designer leading the French brand yet, but in the fashion world they are incessant.
Just a week ago Marc Jacobs was supposed to be one of the candidates for Christian Dior’s creative direction: rumors were almost confident, but there was no official announcement. But today we have an interesting II act of what we could call LVMH strategy: after the possible Jacobs arrival at Dior’s, Louis Vuitton creative direction is supposed to see a great protagonist of the fashion world back.
We’re talking about Tom Ford who, after leaving Gucci and after the experience behind the camera with “A single man”, launched his womenswear collection. Well: Tom Ford’s retrée, who relaunched the Gucci brand in the ‘90s, would be a proper twist.
Os últimos rumores sobre a "valsa as nomeações" incluem o ex-diretor criativo da Gucci e YSL.
São apenas rumores, como os que saíram em Fevereiro - quando John Galliano foi despedido da Dior - até agora, e e eles provavelmente não tem a intenção de parar, como ninguém substituiu o lugar do designer Britânico na marca Francesa ainda, mas no mundo da moda eles são incessantes.
Apenas a uma semana atrás Marc Jacobs era um dos supostos candidatos para a direção da Dior: rumores foram quase seguros, mas não tem nenhum pronunciamento oficial. Porém hoje temos uma interessante notícia do que poderíamos chamar de estratégia da LVMH: Depois da possível chegada de Jacobs na Dior, a direção criativa da Louis Vuitton supostamente verá um grande protagonista do mundo da moda de volta.
Estamos falando de Tom Ford que, depois de sair da Gucci e depois da experiência atrás das câmeras com "A single man", lançou sua coleção feminina. Bem, a reestréia de Tom Ford, que relançou a marca Gucci nos anos 90, seria uma troca apropriada.
Visionaries: Tom Ford Documentary | Visionaries: Documentário sobre Tom Ford
The Visionaries: Tom Ford documentary that has been promised for some time now, "You know I've never let anyone film me like this before," Ford tells the cameras, finally has a premiere date.
This Sunday, Oct. 23, at 8 p.m. EDT/PDT on OWN is it: when Ford talks about being laughed at for wanting to make a movie and gives a tour of his design studio. Director Michael Bonfiglio, who followed Ford — all access — from his return to womenswear in September 2010 through this past February when he opened his Los Angeles store, says of filming the designer: "I think the most memorable thing, actually, was when I finally showed Tom a rough cut of the film. I flew to Los Angeles to show it to him, and I was very nervous. Given how particular he is about his work — and especially because he's a filmmaker — I was anticipating leaving the screening with ten pages of notes about things he wanted changed. We screened it at a hotel, and he brought one of his colleagues to watch it with us. I sat a little bit behind him, so I could see his reactions as he watched — and about 10 minutes in, I could tell he was pleased. When it was over, he had a big smile on his face, told me he loved it, and essentially had no notes — aesthetic or otherwise.
"The Visionaires: Documentário sobre Tom Ford que tem sido prometido há algum tempo, "Você sabe que eu nunca deixei ninguém me filmar como este antes", diz Ford as câmeras, finalmente tem uma data de estréia. Neste domingo, 23 de Outubro, às 8:00 pm no canal OWN será: Quando Tom Ford fala sobre ser ridicularizado por querer fazer um filme e quando mostra o seu estúdio de criação. O diretor Michael Bonfiglio, que acompanhou Ford nas gravações e teve total acesso desde seu retorno à moda feminina, em Setembro de 2010 até Fevereiro deste ano quando abriu sua loja em Los Angeles, diz ao filmar o estilista. "A coisa mais memorável, na verdade, foi quando eu finalmente mostrei ao Tom um piloto do filme. Voei para Los Angeles para mostrar a ele, e estava muito nervoso por ele ser tão perfeccionista no seu trabalho – e especialmente por ele ser um cineasta – Me antecipei deixando dez páginas de notas sobre coisas que ele gostaria de mudar. Nós apresentamos em um hotel, e ele trouxe um de seus colegas para assistir conosco, fiquei um pouco atrás para que eu pudesse ver suas reações enquanto assistia e cerca de 10 minutos depois poderia dizer que ele estava satisfeito. Quando acabou, ele tinha um grande sorriso no rosto, me disse que adorou, e essencialmente não tinha notas - esteticamente ou de outra forma "
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