Thursday, November 10, 2011
Wednesday, November 9, 2011
Introducing Lacoste LAB | Apresentando Lacoste LAB
The LACOSTE LAB revives the tradition of innovation, an integral part of the brand’s DNA. Besides being a tennis champion, René Lacoste was also a great inventor and designer. In addition to the famous L.12.12 polo shirt he invented and designed for his own comfort and efficiency on court, he also created technical and revolutionary tennis rackets, balls, golf clubs and golf bags as well as the first ever tennis-ball throwing machine. The artifacts produced by the LACOSTE LAB naturally build a bridge between the brand’s heritage and its future.
The LACOSTE LAB projects the brand into the future and continues to give LACOSTE a competitive edge. It prepares for tomorrow by identifying products which could potentially represent the future of the brand. ‘By seeking new materials and new designs, the LACOSTE LAB expands the ways in which LACOSTE expresses itself and boldly takes the crocodile into fields which it has yet to venture’, explains LACOSTE Design Director Christophe Pillet, who spearheads the LACOSTE LAB project.
O LACOSTE LAB revive a tradição da inovação, uma parte integrante do DNA da marca. Além de ser um campeão de tênis, René Lacoste foi também um grande inventor e designer. Além da famosa camisa pólo, a L.12.12, que ele inventou e projetou para o seu próprio conforto e eficiência em quadra, ele também criou raquetes técnicas e revolucionárias de tênis, bolas, tacos e sacos de golfe, bem como a primeira máquina de arremessar bolas de tênis. Os artefatos produzidos pelo LACOSTE LAB naturalmente constrói uma ponte entre a herança da marca e o seu futuro.
Os projetos do LACOSTE LAB projetam a marca para o futuro e continua a dar uma vantagem competitiva para a LACOSTE. Se prepare para o amanhã, identificando os produtos que poderiam potencialmente representar o futuro da marca. "Ao buscar novos materiais e novos projetos, o LAB LACOSTE expande as formas pelas quais se expressa a LACOSTE e corajosamente coloca o crocodilo em campos que ainda não se aventurou", explica o diretor de design da LACOSTE Christophe Pillet, que lidera o projeto LACOSTE LAB .